Orden räcker inte till

Idag efter frukosten när mamma skulle väga mig visste jag att jag hade gått ner i vikt. Så jag drack lite mer än en liter vatten. Vågen visade då på plus 0,5 kg och mamma blev så glad och stolt över mig och mitt lilla "framsteg". Hon frågade om det inte kändes bra och jag sa att jovisst, det gjorde det väl. Lögn.
Jag vet att jag måste gå upp i vikt för mitt eget bästa, för att min kropp ska fungera som den ska. Det är därför jag själv "försöker". Men även om jag går upp till vikten jag hade innan så kommer jag fortfarande vara lika olycklig som jag är nu.
När jag vägde mig (ett toalettbesök senare) visade vågen på -1 kg.

Förlåt mamma. Jag älskar dig så mycket att orden inte räcker till, men när ångesten vet jag bara ett sätt hur jag ska hantera den och återfå kontrollen igen. Jag ville bara se dig le igen och få höra ditt beröm. Det betyder mer än allt annat för mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0